۱۰ ابزار رایگان بازاریابی اینترنتی

یک کارآفرین تازه کار در عین حال که باید درهزینه‌ها صرفه‌جویی کند باید با مخاطبین نیز در ارتباط باشد. بهترین گزینه ابزارهای بازاریابی رایگان هستند.   ۱. Chattypeople در سال‌های اخیر چت بات‌ها در بازاریابی فعال ظاهر شده‌اند. با وجود این که هنوز بسیاری بر این باورند که چت‌بات تنها یک ابزار ارباطت با مشتری است، […]

یک کارآفرین تازه کار در عین حال که باید درهزینه‌ها صرفه‌جویی کند باید با مخاطبین نیز در ارتباط باشد. بهترین گزینه ابزارهای بازاریابی رایگان هستند.

 

۱. Chattypeople

در سال‌های اخیر چت بات‌ها در بازاریابی فعال ظاهر شده‌اند. با وجود این که هنوز بسیاری بر این باورند که چت‌بات تنها یک ابزار ارباطت با مشتری است، بسیاری می‌گویند یکی از ضروریات استراتژی بازاریابی است. تکنولوژی چت‌بات در دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به بازاریاب‌ها اجازه داده بدون داشتن دانش کدنویسی بات‌های خود را بوجود آورند. Chattypeople یک ابزار تعاملی برای کسانی است که می‌خواهند یک پیام‌رسان چت‌بات داشته باشند. این پلتفرم به کارآفرین‌ها امکان ساخت یک بات را می‌دهد که نه تنها با فیسبوک به خوبی کار می‌کند بلکه می‌تواند تبلیغات را بر حسب تقاضا به مشتری‌ها برساند. با چت‌بات می‌توانید:

از پیام‌رسان فیسبوک استفاده کنید و برای پیشرفت فروش به مشتریان پیام‌هایی برسانید می‌توانید مستقیم از طریق فیسبوک سفارش بگیرید (شاید چندان در ایران کارآمد نباشد) اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع‌آوری کنید تا در زمان مناسب آنها را در مورد محصولات مورد علاقه‌شان به روز رسانی کنید

۲. MailChimp

بازاریابی ایمیلی این روزها یک مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی کسب و کار است. با یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانند MailChimp می‌توانید مخاطبین خود را از طور موثرتر و با سطح کنترل بیشتری از قیف فروش گذر دهید. MailChimp به شما امکان می‌دهد:

استراتژی بازاریابی خودتان را با اتصال مستقیم کمپین‌های ایمیلی به وبسایتتان، بسازید از اطلاعات فروش برای ارسال ایمیل‌های شخصی‌شده برای رشد بهتر کسب و کارتان بهره بگیرید با فیسبوک یکپارچه شوید تا ثبت‌نام کنندگان جدید پیدا کنید و با کاربران فعلی ارتباط مجدد برقرار کنید سطحی از اتوماسیون بوجود آورید از گزارش‌های MailChimp بازخورد جمع‌آوری کنید

۳. PromoRepublic

PromoRepublic یک ابزار ساخت محتوای شبکه‌های اجتماعی و انتشار است که به صورت رایگان-برای-امتحان عرضه شده است. این سرویس برای کاربران بیش از ۱۰۰ هزار ایده، تمپلیت و قالب‌های تصویری عالی برای فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فراهم می‌کند. همه تمپلیت‌های شبکه‌های اجتماعی توسط یک تیم حرفه‌ای از طراحان و کپی‌رایتر‌ها ساخته و آماده می‌شوند و کاربران می‌توانند آنها را با کمک ویرایشگر‌های گرافیکی پیش‌ساخته شخصی سازی کنند. با PromoRepublic می‌توانید این امکانات را به دست آورید:

کتابخانه‌ای با ۱۰۰ هزار تمپلیت و محتوای تصویری تقویمی برای ایده‌های پستی هر روز تعطیل، مناسبت‌های تاریخی، موضوعات داغ و حوادث ویرایش‌گرهای گرافیکی برای شخصی سازی تمپلیت‌ها و خلق پست‌های تازه از ابتدا و با توجه به نیاز شخصی انتشار خودکار و زمان بندی شدی محتوا و مطالب در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین

۴. Hotjar

Hotjar یک ابزار قدرتمند است که برای تحلیل عملکرد سایت به کار می‌رود. هر آنچه که لازم است درباره بازدیدکننده‌ها و زمانی که در سایت سپری می‌کنند بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار در ابتدا از طریق نقشه‌های گرمایی کار می‌کند که به شما یک دید کلی درباره کلیک‌هایی که روی هر قسمت و هر صفحه از وبسایت می‌شود، به دست می‌دهد. برخی از ویژگی‌های Hotjar شامل موارد زیر است:

ضبط حرکت مکان نما و جایگیری آن در صفحات مختلف ابزاری که به شما می‌گوید بیشتر کاربران در کدام صفحه، سایت را ترک کردند یک ابزار جمع آوری بازخوردها و نظرسنجی‌ها

۵. Buffer

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین اجزای هر استراتژی بازاریابی است. گفته می‌شود مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کار تمام وقت است و اگر شما کسب و کار خودتان را دارید احتمالا فرصت کمی برای صرف کردن در حساب‌های توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، پینترست و هر پلتفرم دیگری که وجود دارد، خواهید داشت. Buffer یک  ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند در وقت صرفه جویی کنید و انتشار مطالب در هر یک از شبکه‌های اجتماعی را از پیش برنامه ریزی و زمان بندی کنید. این ابزار به طور خودکار محتوای آماده شده را بر اساس زمانی که انتخاب کرده‌اید منتشر می‌کند و به شما امکان می‌دهد که عملکرد آنها را در صفحه وبسایت یا اپلیکیشن بافر بررسی کنید.

۶. Canva

شاید شما محتوای بسیار جذابی تولید کنید اما اگر به خوبی دیده نشود نمی‌توانید مخاطبی را جذب کنید. متاسفانه استخدام یک طراح گرافیک برای انجام تمام کارهای طراحی گران تمام می‌شود اما با ابزاری مانند Canva می‌توانید در پول و زمان صرفه جویی کنید. Canva می‌توانید هر طراحی گرافیکی و تصویری را برای شما امکان پذیر کند از تصویرسازی و بنرها تا اینفوگرافیک. با Canva به موارد زیر دسترسی دارید:

کتابخانه ای از فونت‌ها مجموعه ای گسترده از تصویرسازی‌ها، عکس‌ها و قالب‌ها یک سیستم کشیدن و رها کردن که امکان استفاده سریع و آسان از این ابزار را فراهم می‌کند.

۷. Yoast

Yoast ابزاری برای بهینه‌سازی هر موضوعی در وبسایت شما است. Yoast این امکانات را به شما می‌دهد:

به صفحه شما یک رتبه SEO می‌دهد برای نوشتن توضیحات متا به شما کمک می‌کند. به شما سیستم چراغ ترافیک (راهنما) می‌دهد تا بدانید چه چیزهایی را از قلم انداخته یا فراموش کرده‌اید به شما امتیاز خوانایی می‌دهد تا بتوانید رتبه SEO خود را بهبود بخشید

۸. Hello Bar

Hello Bar یک ابزار ساده است که به شما کمک می‌کند  بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید. این کار را به سادگی و به کمک بنرهایی که  حاوی مهمترین محتوا، محصول، خدمات یا پیام‌های شما برای مشتریان است انجام می‌دهد. همه کاری که لازم است شما انجام دهید این است که هدفتان را مشخص کنید. می‌توانید انتخاب‌های زیر را داشته باشید:

یک پیشنهاد یا فروش خاص را ترویج و ترقی دهید بازدیدکنندگان وبسایت را تشویق کنید تا با شرکت شما تماس بگیرند  لیست ایمیلی خود را گسترش دهید ارتباطات شبکه‌های اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید یک هدف شخصی سازی شده بخصوص برای کسب و کار خود داشته باشید

۹. SumoMe

همه هدف SumoMe به دست آوردن مخاطبین بیشتر برای کسب و کار شماست. با این برنامه می‌توانید:

مشتری‌های بیشتری در لیست ایمیلی خود داشته باشید دکمه‌های اشتراک گذاری موثرتری خلق کنید ترافیک سایت خود را به کمک نقشه گرمایی دنبال کنید

همچنین به ابزارهای اشتراک گذاری عکس و پلتفرم Welcome Mat که امکان ایجاد دکمه‌های هدفمند را به شما می‌دهد، دسترسی خواهید داشت.

۱۰. Majestic

Majestic بزرگترین مرجع شاخص بک‌لینک با اطلاعات عمیق درباره آنهاست که به طور تجاری در دسترس است. با وجود این که داشتن بک‌لینک مهمترین کاربرد آن است، Majestic می‌تواند امکانات دیگری را نیز برایتان فراهم کند، از جمله:

تعداد و کیفیت بک‌لینک‌ها ابزارهای مقایسه دامنه و بک‌لینک‌های مختلف موتور جستو با فاکتورهای رتبه‌بندی گزینه‌های بک‌لینک‌ها و لینک‌های چندگانه

منبع : تیتر نو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید