افزایش جریان ترافیکی ۱۰۰ تا ۱۵۰ پروازی در آسمان ایران

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش جریان ترافیکی ۱۰۰ تا ۱۵۰ پروازی در آسمان ایران خبر داد.   مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است […]

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش جریان ترافیکی ۱۰۰ تا ۱۵۰ پروازی در آسمان ایران خبر داد.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشتر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده است و فقط حدود ۳۰ پرواز به سمت اروپای جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.
وی افزود: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد، ولی الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود.
وی گفت: این جریان ترافیکی که حدود ۵۰ ترافیک است حدود ۳۰ دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.
وی افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند.
وی افزود: از حدود ساعت ۴: ۳۰ دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.
مه آبادی گفت: با در خواست کشور قطر و سازمان بین المللی‌ای کا او و پایبندی به تعهدات بین المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت.
وی افزود: تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.
وی گفت: پس از ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده است و می‌توانیم به تقاضاهای بین المللی پاسخ بدهیم.
مه آبادی گفت: با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین تری را هم پاسخگو باشیم.

منبع : خبر داغ


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید