به نقل ازصدانیوز،استاد انصاریان محقق، مفسر، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی گفت: در تمام شمال آفریقا، عربستان، عراق، هند، کشورهای دیگر و کشور خودمان صد نوع دین به نام اسلام موج می زند. شمارش دین هایی که برچسب اسلام دارد، بسیار است، در حالی که پروردگار مهربان عالم یک دین داشته ولی بعد […]
به نقل ازصدانیوز،استاد انصاریان محقق، مفسر، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی گفت: در تمام شمال آفریقا، عربستان، عراق، هند، کشورهای دیگر و کشور خودمان صد نوع دین به نام اسلام موج می زند. شمارش دین هایی که برچسب اسلام دارد، بسیار است، در حالی که پروردگار مهربان عالم یک دین داشته ولی بعد از مرگ پیغمبر دین سازی شروع شده و این کارخانه هنوز کار می کند.
استاد حسین انصاریان در مسجد جامع غدیرخم تهران، به شخصیت و عظمت حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: وجود مبارک امام عصر(عج) که خلاصۀ وجود همۀ انبیا و ائمۀ طاهرین(ع) است و از او در روایاتمان تعبیر به طاووس بهشتیان شده در مورد حضرت زهرا(س) می فرماید: کل زندگی حضرت صدیقه(س) برای من سرمشق است.
داروی حل مشکلات، توسل به نام حضرت زهرا(س) به پیشگاه پروردگار است
وی ادامه داد: در روایتی در کتب معتبرمان داریم که یک نفر در مدینه از کنار منزل حضرت باقر(ع) عبور می کرد، صدای نالۀ امام را شنید که امام ذکر «یا فاطمه» دارد. دَر زد، کسی آمد در را باز کرد، گفت: می خواهم امام را زیارت کنم. گفت: بیا داخل. وقتی آمد دید حضرت بیمار است و درد می کشد، پرسید: یابن رسول الله ذکر «یا فاطمه» گرفتید؟ فرمود: همۀ ما به این اسم برای حل مشکلاتمان به پیشگاه پروردگار توسل داریم. این نکته در مورد نام حضرت فاطمه(س) است، وجود حضرت جایگاه عظیمی در این عالم هستی دارد.
حضرت مریم برگزیدۀ زنان روزگار خود و صدیقه کبری بهترین زنان جهانیان است
استاد اخلاق حوزه های علمیه برای پیدا کردن شخصیت و عظمت صدیقه کبری به سراغ قرآن مجید رفت و گفت: امتی که از فرمایشات ائمۀ ما به چشم می خورد مؤمنین واقعی هستند و در رأس این امت که از همۀ امت ها برترند، صدیقه کبری قرار دارد؛ بنابراین «سیده نساء العالمین» وقتی با «وَ اصْطَفاکِ عَلى نِساءِ الْعالَمِینَ» در کنار همدیگر گذاشته می شود؛ حضرت مریم(ع) برگزیدۀ زنان روزگار خود و صدیقه کبری(س) برترین امت و بهترین زنان جهانیان است.
استاد انصاریان تصریح کرد: آیه ای در قرآن خطاب به پیغمبر است که مسئولیت می دهد این مطلب را به گوش همۀ امت برساند، «قُلْ لَوْ کانَ الْبَحْرُ» اگر کل دریاها مرکب شود، برای اینکه هر چه نویسنده در این عالم خلقت است، موجودات را بنویسند؛ «قُلْ لَوْ کانَ الْبَحْرُ مِداداً لِکَلِماتِ رَبِّی» برای نوشتن شمار موجودات «لَنَفِدَ الْبَحْرُ» کل مرکب ها تمام می شود «قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ کَلِماتُ رَبِّی» پیش از اینکه شمارۀ موجودات مالک و پروردگار و مربی تمام شود «وَ لَوْ جِئْنا بِمِثْلِهِ مَدَدا» (کهف، ۱۰۹) اگر بعد از تمام شدن تمام دریاها کل آن دریاها هم باز مرکب بیاورید، باز هم شمارش تمام نمی شود.
هر انسانی یک کلمۀ خداست و تمام موجودات هر کدام کلمۀ پروردگارند
مفسر و محقق علوم قرآنی ادامه داد: آیه ای در سورۀ مریم است «إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَهُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکِ بِکَلِمَهٍ مِنْهُ» مریم خدا به تو از جانب خودش مژدۀ یک کلمه را می دهد و نام آن کلمه مسیح است «اسْمُهُ الْمَسِیحُ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ وَجِیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبِین» (آل عمران، ۴۵) این کلمه دنیا و آخرت آبرودار و از مقربین پروردگار است «وَ مِنَ الْمُقَرَّبِین»؛ پس انسان کلمه الله است به عبارت دیگر هر انسانی یک کلمۀ خداست و تمام موجودات هر کدام کلمۀ پروردگارند.
وی در ادامه سخنان خود به آیه ای از سوره بقره اشاره و خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۳۷ سوره بقره می فرماید: «فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتابَ عَلَیْهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیم» آدم از پروردگار کلمات دریافت کرد، این کلماتی که آدم از خدا دریافت کرده، طبق روایات مسلم صحیح اهل بیت، حقایق زنده بودند که آدم با پیوستن به این حقایق زنده توبه اش قبول شد؛ یعنی بدون این کلمات که حقایق زنده بودند آدم و توبه اش جان نداشتند، اصلاً طرف قبولی پروردگار نمی رفت. ما توبۀ بی جان هم زیاد داریم، خیلی ها کار بد می کنند و بعد سر هفته که می شود شب جمعه هوس می کنند در مسیری که می روند یک مسجدی بروند، یک گوینده ای هم حرف می زند در دلش می گوید خدایا این هفته کار بد خیلی کردم غلط کردم، باز شنبه دوباره شروع می کند. این غلط کردم کلمۀ مرده است؛ لذا خود توبه هم مرده است و حرکتی ندارد. آنچه قابلیت حرکت به طرف حضرت حق را دارد، موجود زنده ای است که در هر دو عالم معنا یا ماده می تواند حرکت کند، اگر مرده باشد که حرکتی ندارد.
کنار اسلام دین سازی نکنید
مبلغ عرصه بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دین واحد اسلام، گفت: مقدس اردبیلی(ره) در کتاب «حدیقه الشیعه» دین های ساختگی بعد از پیغمبر را که برچسب اسلام هم به آن زدند، برشمرده است. از پانصد سال پیش که مقدس اردبیلی از دنیا رفته تاکنون معلوم نیست چقدر دین من درآوردی به خورد این بیش از یک میلیارد مسلمان داده اند. دین پیغمبر یک دین بود و آن اسلام است؛ در قرآن می گوید: همین دین به نوح و ابراهیم و موسی و عیسی وحی شد، یعنی از زمان آدم تا قیامت خدا یک دین دارد. کلمۀ دین هم در قرآن تثنیه و جمع نیامده، دینین یا ادیان نداریم. کلاً در قرآن می خوانید: «إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام» (آل عمران، ۱۹) و می خوانید: «وَمَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دِیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْه» (آل عمران، ۸۵) و می خوانید: «أَنْ أَقِیمُوا الدِّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا» (شورا، ۱۳) کنار اسلام دین سازی نکنید.
کارخانه دین سازی همچنان کار می کند
استاد انصاریان در پایان اظهار کرد: در تمام شمال آفریقا، عربستان، عراق، هند، کشورهای دیگر و کشور خودمان صد نوع دین به نام اسلام موج می زند. شمارش دین هایی که در ایران نیز هست و برچسب اسلام دارد، بسیار است، در حالی که پروردگار مهربان عالم یک دین داشته ولی بعد از مرگ پیغمبر دین سازی شروع شده و این کارخانه هنوز کار می کند. چه پولی بنی امیه و بیشتر از آنها بنی عباس برای این کارخانۀ دین سازی دادند. اندازۀ ششصد و پنجاه سال بنی امیه و بنی عباس و انگلستان برای دین سازی خرج کرده، آن وقت دین خدا یک دین است